• BETTER OPTIONS,  DAPUR SIHAT MAMA,  TIPS DAPUR MAMA

    TIPS BELI LOBAK MERAH

    Perkongsian oleh Founder Oven Nini, Puan Ainini Zainal 15 September 2017 ·  ==== Kelas Kak Nini – Lobak Merah.Lama tak masuk kelas, ya.Beratur sekarang! Haha. Ok hari ini kita bincang sedikit tentang carrot. . Ramai kurang ‘alert’ bab sayuran yang diimport dari China.Isunya, majoriti tanah di sana adalah bertoksik. . Satu lagi, isu penggunaan ‘pesticide’ tau racun seranggga yang tiada sekatan, terlalu berleluasa. Kesannya terhadap kesihatan amat besar. Ia bukan perkara main-main. . Kami mula membeli lobak merah Australia sejak 2015.‘Fresh, quality assured.’Tempat paling mudah, pasaraya. . Ketika di Terengganu dulu, saya beli di Pasaraya Giant. Ada Australia punya. Di Ipoh, boleh dapatkan di AEON.Di bahagian organik juga ada, mahal sedikitlah.Yang ini…

  • MAMA COOKS CEPAT,  OVEN NINI COOKS,  TIPS DAPUR MAMA

    MASAK NASI TOMATO ½ JAM.

    Nasi Tomato memang sedap! Cuma cara nak sediakan tu mungkin kita rasa remeh sebab mengambil masa, kan? Tapi ada cara untuk masak lebih cepat dan mudah. Tips dikongsikan oleh Puan Ainini Zainal, Founder Oven Nini – 16 May 2019. === Semalam berbuka di rumah Tok Afi dan tidur sana. Sejak keadaan tak berapa mengizinkan, dah 2 kali berbuka di sana, Tok Afi yang masak.  Rasa terkilan juga sebab memang sejak pindah balik ke Terengganu ni, tiap kali balik ziarah diorang, biasanya saya akan masak kat sana so Tok Afi berselera sikit nak makan. . Ni bukan sebab saya masak sedap, ya. Sedap ke tak tu semua atas izin Allah. Tapi…

  • ANAK DAN MAKANAN,  HEALTHY HEALING FOOD,  REMEDI SEMULAJADI

    SUP ANAK SELESEMA

    SAKIT – MAKANAN PENGUAT SISTEM IMUN BADAN Perkongsian daripada Puan Ainini Zainal, Founder Oven Nini, dipetik dari Facebook beliau, 27 Disember 2013. ========= Malam tadi ada budak selesema. Dah lama tak selesema. Malam tadi minum Virgin Coconut Oil (VCO) sebelum tidur. Merengek tak selesalah masa tidurnya hidung tersumbat. Pagi ni dah ceria, tapi selesema masih ada sikit-sikit. . Breakfast dengan Chicken Broth Soup. Lebihkan Bawang Merah/Besar/Putih, Kunyit Hidup dan halia. Biasanya tak tumis, hari ni tumis sebab nak guna VCO. Bawang, halia, kunyit, Minyak Kelapa, semua ini bagus untuk immune system. . Renehkan semua bahan tadi dengan ayam bahagian tulang dengan api paling kecil selama 2-3 jam (jika anak alah…

error:
1
Salam/Hi.
Boleh kami bantu? Ini link senarai premix Oven Nini untuk rujukan Tuan/Puan/Cik Puan, ya. http://ovennini.com/shopping

Bagi memudahkan komunikasi, Cik Puan/ Tuan/ Puan boleh perkenalkan nama dan taipkan terus soalan dan hantarkan kepada kami.

Kami beroperasi setiap Isnin-Jumaat, 8.00 pagi-5.00 petang. Kami akan cuba jawab dalam tempoh 24 jam. Soalan selepas waktu pejabat akan dijawab esoknya/ pada hari bekerja, Insya Allah.

Love,
Oven Nini Team.
(Isnin-Jumaat. 8.00 pagi-5.00 petang)